سئو کلاه سیاه چیست؟
به اقدامات غیراخلاقی اشاره دارد که برای دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو و فریب کاربران به منظور به دست آوردن دید و ترافیک بیشتر استفاده می شود. این تکنیکها دستورالعملهای موتورهای جستجو را نقض میکنند و میتوانند منجر به جریمههایی شوند، از جمله ممنوع شدن از صفحات نتایج موتورهای جستجو (نتایج جستجوی گوگل). سئو کلاه سیاه به جای رشد ارگانیک بلند مدت، بر دستاوردهای سریع و کوتاه مدت تمرکز دارد.
تکنیکهای مختلفی برای سئو کلاه سیاه وجود دارد که مدیران وبسایتها ممکن است از آنها برای افزایش مصنوعی رتبهشان استفاده کنند. برخی از نمونه های رایج عبارتند از:
- پر کردن کلمات کلیدی: این شامل استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوای صفحه وب یا متا تگ ها است که اغلب منجر به متن غیرطبیعی و ناخوانا می شود. هدف این است که موتورهای جستجو را دستکاری کنیم تا صفحه را برای آن کلمات کلیدی خاص رتبه بندی کنند.
- متن پنهان: مدیران وبسایتها، متن را با همرنگ کردن پسزمینه یا قرار دادن آن در خارج از صفحه با استفاده از موقعیتیابی CSS پنهان میکنند. هدف این تکنیک این است که کلمات کلیدی بیشتری را در یک صفحه بدون تأثیر بر ظاهر بصری آن برای کاربران قرار دهد.
- Cloaking: Cloaking عمل نمایش محتوای مختلف به موتورهای جستجو و کاربران است. وب مسترها ممکن است موتورهای جستجو را با محتوای غنی از کلمات کلیدی ارائه دهند در حالی که محتوای نامرتبط یا با کیفیت پایین را برای بازدیدکنندگان نمایش می دهند. پنهان کاری موتورهای جستجو را فریب می دهد تا وب سایت را بر اساس اطلاعات نامربوط یا گمراه کننده رتبه بندی کنند.
- دستکاری لینک: تکنیکهای سئو کلاه سیاه مرتبط با لینکسازی شامل خرید لینک از وبسایتهای با کیفیت پایین یا هرزنامه، شرکت در طرحهای پیوند، یا ایجاد شبکههای وبلاگ خصوصی صرفاً به منظور دستکاری رتبهبندی میشود.
- نظرات هرزنامه: برخی از تمرینکنندگان کلاه سیاه نظرات هرزنامه را در وبلاگها، انجمنها یا پلتفرمهای رسانههای اجتماعی با پیوندهایی به وبسایتهای خود ارسال میکنند. این نظرات اغلب نامربوط یا خودکار هستند و بهجای مشارکت معنادار در بحثها، به منظور ایجاد بک لینک هستند.
- صفحات درگاهی: که به عنوان صفحات پل یا صفحات دروازه نیز شناخته می شود، صفحات درگاه فقط برای موتورهای جستجو ایجاد می شوند و نه برای بازدیدکنندگان انسانی. آنها برای کلمات کلیدی خاص بهینه شده اند و کاربران را به صفحه دیگری هدایت می کنند که اغلب با عبارت جستجوی اصلی آنها ارتباطی ندارد.
- اتوماسیون محتوا: این شامل استفاده از نرم افزار یا اسکریپت برای تولید خودکار محتوای با کیفیت پایین است. محتوا اغلب مملو از کلمات کلیدی، بی معنی و فاقد ارزش برای کاربران است. هدف اتوماسیون محتوا ایجاد حجم زیادی از صفحات به سرعت، به امید دستکاری در رتبه بندی موتورهای جستجو است.
- سئوی منفی: در برخی موارد، رقبا ممکن است از تکنیک های سئو کلاه سیاه علیه یکدیگر استفاده کنند. این میتواند شامل تاکتیکهایی مانند ایجاد پیوندهای اسپم به وبسایت رقیب یا کپی کردن محتوای آنها در چندین دامنه باشد. هدف آسیب رساندن به رتبه و شهرت رقیب است.
توجه به این نکته مهم است که موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتم های خود را برای شناسایی و جریمه کردن وب سایت هایی که درگیر اعمال سئو کلاه سیاه هستند به روز می کنند. در عوض، مدیران وبسایتها باید بر روی سئوی کلاه سفید تمرکز کنند، که شامل پیروی از دستورالعملهای موتور جستجو و استفاده از تکنیکهای اخلاقی برای بهبود رتبهبندی ارگانیک و ارائه ارزش به کاربران است.